LAPDno-2025-943
Hallintosäännön 33 §:n mukaisesti tietohallintopäällikkö voi tehdä hankintapäätöksen enintään 30.000 euroon asti. Hallintosäännön 33 §:n mukaisesti kaupunginjohtaja voi tehdä hankintapäätöksen enintään 150.000 euroon asti.
Arvioitu kokonaishinta neljälle vuodelle on alle 12000€, joten tietohallintopäällikkö voi tehdä hankintapäätöksen.
Lapuan kaupunki on pyytänyt tarjouksia paperisten asiakirjojen tuhoamispalvelusta toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen.
Palvelun tulee sisältää: lukolliset tietoturva-astiat, tietoturva-astioiden noudon kohteista tilauksesta, huolellisen, turvallisen ja tietoturvallisen käsittelyn noudosta tuhoamiseen asti (sis. kuljetuksen ja kaikki käsittelyvaiheet ennen lopullista tuhoamista) ja tuhoamistodistukset pyydettäessä. Tarve tuhouspalvelulle on 10 kohteessa ja astioita tarvitaan 17 kpl:tta. Tyhjennyksiä tarvittaessa arviolta 1-3 kertaa vuodessa riippuen kohteesta.
Sopimus tulee sisältämään option lisätä tai vähentää astioiden ja kohteiden määrää, Lapuan kaupungin tarpeen mukaan. Lapuan kaupunki on tehnyt periaatepäätöksen silppureiden käytöstä poistamisesta.
Tuhoaminen tulee suorittaa vähintään DIN-66399 turvaluokkaan P6 eli 10 mm2 kokoisiksi silpuiksi. Toimitusketju tulee kuvata tarjouksessa luotettavuuden varmistamiseksi. Tyhjennys tulee suorittaa 7 vuorokauden kuluessa tyhjennyssoitosta.
Tarjouksia pyydettiin viidestä paikasta. Tarjouksia tuli kolmelta yritykseltä: Remeo Oy, Revisol Oy sekä Lakeuden Ympäristöhuolto Oy. Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä vaaditut ehdot. Hinnat olivat seuraavat: Lakeuden Ympäristöhuolto 42,87€ per kerta, Revisol Oy 68€ ja Remeo Oy 75€ per kerta. Edullisimman tarjouksen teki Lakeuden Ympäristöhuolto Oy.
Hankitaan edullisimman tarjouksen tehneeltä Lakeuden Ympäristöhuolto Oy:ltä asiakirjojen tuhoamispalvelu hintaan 42,87€ per tyhjennys (alv 0%). Hankinnasta tehdään erillinen hankintasopimus.